Akış Çifte Değerlendirme Medya Kişiler Kurumlar Yayınlar --:--:--

Kayseri'de sınavı 2 dakika ile kaçırdı! Gözyaşlarını tutamadı

3 gün önce 3

Tüm Türkiye'de milyonlarca öğrencinin üniversiteye girebilmek için yarıştığı Yükseköğretim Kurumları Öğrenciler sınava girecekleri okula erken saatlerde gelirken, görevlilerce yapılan kimlik kontrolünün ardından salonlara alındı. Okul kapıları saat 10.00 itibarıyla kapanırken, ailelerin ise dışarıdaki heyecanlı bekleyişleri başladı.

İki dakikayla geç kaldı

Kocasinan ilçesinde bulunan Refika Küçükçalık Ortaokulu'nda sınava girecek olan bir öğrenci, kapıların kapanmasından 2 dakika sonra okula geldi. Diğer velilerin de ısrarına rağmen kapı açılmayınca genç gözyaşlarıyla kapıdan geri döndü. Bazı öğrenciler de sınava yetişebilmek için saniyelerle yarıştı.
Bugün 10.15'te başlayan sınavda tüm adayların girmesi zorunlu ve sınav süresi 165 dakika sürüyor. Bu sınava giremeyen öğrenciler yarın gerçekleştirilecek AYT' ye de giremeyecek. Bu yüzden Kayseri'de bugün gerçekleşen sınava giremeyen öğrenci için çevredeki veliler de üzüldü.

ÖSYM '15 dakika kuralı' konusunda uyarmıştı

Öte yandan ÖSYM yetkilileri '15 dakika kuralı' konusunda çok sert ve net uyarılarda bulunmuştu. Bu hafta sonu gerçekleştirilecek sınavlar için sınav binalarına son giriş saati 10.00 olarak belirlenirken, bu dakikadan sonra gelen hiçbir aday her ne sebeple olursa olsun kesinlikle içeri alınmayacağı hatırlatıldı.

Pazar öğleden sonra yapılacak olan YDT oturumu için de binaların kapıları saat 15.30'da tamamen kapatılacak. Adayların binalara giriş yapabilmeleri için yanlarında fotoğraflı tescilli Sınav Giriş Belgesi ile üzerinde soğuk damga ve T.C. kimlik numarası bulunan güncel Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartını mutlaka bulundurmaları gerekiyor.

Tümünü Okuyun - Kaynağa Git